untukmu permataku

Nama saya : Dr Amin Ismail (A.I.):

Pegawai Perubatan UD44, Jabatan Perbidanan dan sakit puan Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu Kelantan

Pegawai Perubatan UD41, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan :)

MBBS (Melaka Manipal Medical College, Manipal University)

saya seorang doktor yang sentiasa mahu ceria

Followers

Tuesday, October 25, 2016

setahun saya membisu

oh my God! biar betul. hampir setahun blog saya tidak terusik. kata blogger terhebat. Dr A.I. blogger terhebat dipasaran. apa sudah jadi.

Memang banyak yang sudah menjadi. hari ini saya bukan lagi seorang lelaki bujang. saya bergelar seorang suami kepada isteri saya tercinta, Nurnajwa binti Allahyarham Pahimi (semoga Allah merahmati bapa mertua saya yang pergi meninggalkan kami hampir srebulan lalu). perkenalan kami sangat indah. siapa sangka kami tidak pernah bertemu mata, hanya sekadar berwhatsapp beberapa ketika, berbicara jauh didua benua untuk seketika lantas disatukan atas keredhaan kedua ibu dan ayah. kami hanya mengenali diri masing masing dan bertemu mata semasa hari pertunangan. bayangkan betapa berdebarnya hati dr muda ini untuk melihat pasangan yang akan hidup bersama untuk jangka masa yang lama.

berdebar. namun tatkala mata menjeling memandang wajahnya, adus sungguh ayu ma. sungguh indah ayah. terima kasih kerana memberikan anak ayah dan ma ini keizinan untuk mengenalinya. terima kasih pa kerana memberikan keizinan buat Amin menjaga anak pa. semoga pa bahagia bersama orang beriman disana.

Blog ini hampir mencecanh umurnya 6 tahun. saya bermula sebagai pelajar perubatan di Melaka Manipal Medical college, kemudian menjadi seorang houseman ( doktor pelatih di hospital Tengku Ampuan Afzan Kuantan) sehingga saya bergelar seorang medical officer sekarang di Hospital Raja Perempuan Zainab ii. ini blog saya dan ini tempat saya meluahkan perasaan hati, kesedihan, kegembiraan. segala apa yang saya tulis disini adalah bersih dari hati. saya menerima banyak komen membina dan memberangsangkan. terima kasih kepada pembaca budiman. terima kasih kepada adik adik diluar sana yang mengambil sedikit inspirasi dari kata kata abang doktor ini. aku hanya mahu meninggalkan secebis kenangan buat semua yang pernah mengalami kepahitan hidup dalam menggapai cita cita.

jika aku yang tidak hebat ini mampu berjuang dan sanggup meredah duri dan mata pedang yangs angat tajam, apatah lagi kamu yang hebat. pasti kamu juga mampu melangkah jauh. melangkah pergi ke puncak cita cita kamu.

ah. rajin pula tangan ini menaip selepas hampir setahun tidak menceriakan blog usam aku budak medik ini. percayalah sekali budka medik, aku budak medik selamanya.

abang doktor sayang ...

No comments: