untukmu permataku

Nama saya : Dr Amin Ismail (A.I.):

Pegawai Perubatan UD44, Jabatan Perbidanan dan sakit puan Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu Kelantan

Pegawai Perubatan UD41, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan :)

MBBS (Melaka Manipal Medical College, Manipal University)

saya seorang doktor yang sentiasa mahu ceria

Followers

Sunday, October 8, 2017

Insya Allah

Lama saya membisu. Membisu dari menulis disini. Membisu Dan membungkam. Membuatkan blog ini usang Dan berakar tunjang. Namun saya tahu, ajar yang tunjang adalah akar yang kukuh

Hari ni, cita cita saya separuh berjaya. Berjaya menjadi seorang doktor. Berjaya mengharungi kehidupan yang penuh sibuk dan mencabar sebagai seorang doktor.

Berjaya masuk dijabatan obstetrik daN gynaecology, dimana inilah cita cita saya satu masa dahulu

Saya tidak pernah terasa apabila ada yang berkata kenapa lelaki nak masuk ke bidang ini selepas APA yang saya harungi selama ini. Saya pasti!

Saya juga manusia biasa yang masih perlu banyak belajar Dan membaca. Ada perkara yang saya tidak tahu Dan faham. Saya perlu kengjadam Dan menteliti dengan baik APA yang berlaku disekeliling saya. Banyak yang saya beli belajar lagi dari senior senior disini, dari buku buku yang bertimbun

Kekadang memang terasa sangat kerdil. Terasa tidak layak. Terasa sedih dengan diri sendiri. Tapi inilah cabaran hidup, bukan semua yang kita impikan itu mampu muncul seperti Pelangi yang indah.

Kita perlu berusaha, Dan berusaha Dan berusaha.

Insya Allah, bergeraklah walau dengan payah pasti cabaran itu mudah.




3 comments:

Safuan Hakim said...

Assalamualaikum Dr!

Saya first time baca blog dr ni a few years back, time tu masih student and I still remembered yang this is your dream! (rasanya time tu dr post gambar parking lot dengan sign tulis Pakar O&G, rasanya la. Betul tak?) Congratulations!!

aku dr amin said...

Wassalam. Tq safuan. Yes. Its my dream. I will never leave it behind

Healthfly said...

For health related detail information visit
https://healthfly502.blogspot.com