untukmu permataku

Nama saya : Dr Amin Ismail (A.I.): Pegawai Perubatan UD41, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan :)

MBBS (Melaka Manipal Medical College, Manipal University)

saya seorang doktor yang sentiasa mahu ceria

Followers

Saturday, June 20, 2009

usrah di foodcourt





( saya cayang Allah.Abang ngan kakak pun cayang Allah)


( jam menunjukan 11.30minit malam, 20/6/09)





salam syukur buat Dia yang telah memudahkan urusan kami untuk hidup di Manipal ini. pertama sekali aku coretkan luahan hati ini tatkala aku di foodcourt pada jam 8.25 malam. malam ini aku dapat rasa satu ketenangan yang teramat sangt dan merasa satu kebahagiaan yang cukup mendalam. rupanya baru aku sedar betapa sudah ada dan terpancar bibit bibit kejayaan program dakwah dimanipal ini.




(cutenye dia: jom mintak ampun ngan Tuhan kite)


masakan tidak , malam ini semasa aku sedang stady pharmacology, tiba tiba beberapa sahabat batchmats aku datang dan berkumpul diiikuti adik adik junior. apa yang mereka bawa? di tangan mereka tersisip kitab suci alquran. rupanya mereka ada usrah malam ni. bukan setakat satu group malah 2 grup. tak. 3 group malam ini. time tu aku hampir hampir ingin menitiskan air mata. masakan tidak, segala penat lelah,masa dicurahkan oleh sahabat sahabat seperjuangan,kakak dan abang abang untuk mewujudkan suasana biah solehah di manipal ini akhirnya ada kesinambungan.buat kakak abang yang telah bertungkus lumus dan telah dan bakal meninggalkan manipal ini, lihatlah dari usaha anda semua itu, kami teruskan disini dan bakal diteruskan oleh mereka selepas ini. banggalah anda semua. tidak ada yang lebih membanggakan lagi, dalam meneruskan usaha itu, kita merupakan salah seorang yang turut serta dalam menjayakannya







walaupun disebalik banyak sangat perkara perkara pelikyang berlaku disini, aku tetap yakin dakwah akan terus berkembang di manipal ini. buat sahabat sahabat yang cukup komited teruskan komitmen anda. penuhilah ilmu didada moga kita benar benar menjadi manusia yang patuh dan taat pada Ilahi. tiada manusia yang perfect atas dunia ini. yang penting kita ada inisiatif untukbelajar dan merendah dirikita dihadapan ilmu Allah. tiada yang lebih indah melainkan bilamadakita melihat Islam itu dipraktikkan .



insya Allah bersempena dengna muktamar Iya yang bakal diadakan nanti, marilah kita berdoaagar kepimpinan baru IYA akanlebih kehadapan dalam menguruskan usrah di Manipal ini.aku amat berharap agar program usrah ini akan menjadi satu agenda penting buat kepmpinan baru nanti. sudah tiba masanya kita menggerakkannya. tapi dengan syarat memerlukan keterlibatan semua pihak. IYA milik semua bukan milik individu tertentu sahaja. ia milik anda semua yang cintakan Islam di Manipal ini.



inginsahaja aku bagi tema baru : MENGUKUHKAN JEMAAH, MEMANTAPKAN USRAH"

( jalan untuk berjaya itu bermula dari satu tapak kaki yang berani untuk melangkah)


Teruskan perjuangan kita di bumi Manipal ini



aku insan yang cukup kerdil



dramin

2 comments:

wani said...

tahniah.. ^_^

senior said...

salam amin

Alhamdulillah la ye..moga diteruskan~