untukmu permataku

Nama saya : Dr Amin Ismail (A.I.):

Pegawai Perubatan UD44, Jabatan Perbidanan dan sakit puan Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu Kelantan

Pegawai Perubatan UD41, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan :)

MBBS (Melaka Manipal Medical College, Manipal University)

saya seorang doktor yang sentiasa mahu ceria

Followers

Tuesday, March 17, 2009

berupayakah aku


hari ini hampir genap rasanya aku tinggal menghabiskan masa holiday kat kota bharu

esok dah nak balik india sebulan tue kejap jer

rasa takut , segan , malu pun ada. rupanya tinggal 4 hari sahaja lagi untuk aku bergelar 2nd year student. dah la 1st year pun macm tak khatam lagi. nilah orang kata hidup as a medical student. lecturer's notes is nothing, text books memang tak mencukupi. pengalaman, kepandaian, kehebatan datang bukan dari pembacaan, bukan dari kuliah, tapi datang dari segenap segi. semakin banyak baca buku rasa macam, semakin bodoh aku ni. betapa banyak nya aku tak tahu. terkadang terdetik dihati jugak macam mana la nak rawat patient nanti. ntah ntah diorang plak yang merawat aku. tapi itu semua hanyalah cabaran. yang penting kita belajar dari pengalaman. walaubagaimanapun, aku tetap seronok untuk meneruskan misi ini. wait for me. i'll be there. sekali melangkah teruskanlah kerana disitulah rezeki kita sebagai seorang manusia.................
p/s: gambar mula mula datnag india dulu.

No comments: