untukmu permataku

Nama saya : Dr Amin Ismail (A.I.):

Pegawai Perubatan UD44, Jabatan Perbidanan dan sakit puan Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu Kelantan

Pegawai Perubatan UD41, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan :)

MBBS (Melaka Manipal Medical College, Manipal University)

saya seorang doktor yang sentiasa mahu ceria

Followers

Sunday, June 2, 2013

Warkah cinta menuju syurga

Tidak dinafikan saya memang susah mahu menonton drama television. Bukan kerana apa, tetapi kerana episod yang panjang yang membuatkan saya mudah menjadi tidak sabar untuk menghabiskan dan mengetahui pengakhiran sesebuah cerita.

Lebih lebih lagi dengan kewujudan youtube memudahkan saya untuk terus menekan dan forward cepat cepat agar saya mengetahui ending sesebuah cerita.

cerita yang menyentuh hati saya, Ketika Cinta Bertasbih, sangat mekar dalam ingatan kerana latar belakang di bumi Kinanah, Mesir banyak membawa nostalgia indah dimana saya menontonnya beberapa waktu selepas saya kembali dari jaulah 2 minggu dari Mesir. Latar belakang diIskandariayyah dalam cerita itu benar benar membawa saya terbang kembali ke bumi anbiya' ini disamping hati saya terbang tinggi menghayati bait bait cinta yang dilafazkan dengan cukup indah.

Warkah cinta: Sebuah penulisan dan garapan cerita yang sekali lagi membawa saya dekat dengan satu negeri yang ingin sekali saya lawati buat kali kedua, Insya Allah saya iltizamkan diri selepas habis MBBS tahun depan untuk berkelana disana. Lebih dekat apabila latar cerita berlaku didua buah negeri yang sangat rapat dengan diri saya, Kelantan serambi Mekah dan bumi Kinanah para anbiya' disampung lakonannya di perkampungan rumah Kelantan, Mesir. Saya pernah lawati tempat tempat ini.

Tidak dinafikan seharian weekend menonton kisah ini, banyak menyentuh perasaan bahawa banyak perkara dalam hidup sukar untuk kita manusia mengerti.

Banyak perkaraa dalam hidup sukar untuk diluahkan dengan sebuah kata kata, lagi sukar untuk dimengertikan dengan hati. Kadang kadang kita hanya mampu berharap agar semua yang terjadi memihak kepada kita. Tetapi siapa kita untuk menafikan kekuasaan Tuhan yang maha Esa.

Bukan mudah untuk melayari bahtera hidup, tetapi kadang kala kita perlu melepaskan sesuatu yang kita sayangi andaikata kita yakin ia tidak lagi bahagia bersama kita. Biarlah ia terbang jauh andaikata ia mampu bertemu dengan yang lebih baik dan mulia dari kehidupan kita.

Pengharapan itulah yang sebenarnya terus bertahan akhirnya.

Penulis Blog Aku Budak Medik.  bicara indah dari jiwa...

2 comments:

Anonymous said...


http://www.petinsuranceuks.co.uk Be careful if you are shopping around for new insurance and your dog has a pre-existing condition that is currently covered e.g. Prior to deciding to publish a software for medical health insurance, take a moment to figure out what kind of business you would like to go with.

Unknown said...

😊👍