untukmu permataku

Nama saya : Dr Amin Ismail (A.I.):

Pegawai Perubatan UD44, Jabatan Perbidanan dan sakit puan Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu Kelantan

Pegawai Perubatan UD41, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan :)

MBBS (Melaka Manipal Medical College, Manipal University)

saya seorang doktor yang sentiasa mahu ceria

Followers

Wednesday, March 7, 2012

serahkan sahaja pada takdir

Saya seringkali dalam beberapa waktu diuji. Iya. Ujian itu memang sangat berat kadang kadang andaikata kita diwajibkan untuk membuat salah satu pilihan. Apabila kita memilih, sudah pasti kita merasakan itulah yang terbaik untuk diri kita. Namun, pernahkan kita sedar mungkin pilihan yang kedua itu apa kurangnya juga.

tatkala inilah kita sering dihantui oleh mimpi mimpi indah fatamorgana. Apakah ini jalan dan pilihan yang tepat. Kita sering bertanya. Atau hanya Dia yang mengetahui segalanya. Perjalanan hidup mengarah ke hadapan bukannya ke belakang. Andai sahaja kita mampu mengundurkan masa, pasti kita mampu mengubah masa silam. Namun takdir menentukan perjalanan adalah ke hadapan. Apa yang pernah kita putuskan waktu semalam, kita doakan moga itulah yang terbaik untuk kita. Hari esok? andai ada yang lain, hanya Allah yang mengetahuinya.

Tolong jangan senakkan fikiran saya lagi! Moga Allah membantu saya untuk menentukan takdir pada waktu hadapan. Saya tidak mampu untuk menanggung kehidupan ini sendirian. Saya kusut. Saya juga manusia biasa yang punyai segala kelemahan. Saya hanya mampu berusaha dan merancang. Akhirnya, biarlah Dia yang menentukan segalanya. Engkaulah yang maha Berkuasa!!

No comments: