untukmu permataku

Nama saya : Dr Amin Ismail (A.I.): Pegawai Perubatan UD41, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan :)

MBBS (Melaka Manipal Medical College, Manipal University)

saya seorang doktor yang sentiasa mahu ceria

Followers

Saturday, April 17, 2010

terima kasih Tuhan

salam semua:

Alhamdulillah rasanya agak lama juga aku tidak mencoretkan sepatah pun perkataan di laman sosial aku ini. mana taknya tak tergamak mengungkapkan walau sepatah pun. penat bila semua yang diharapkan tidak berjejak dibumi menjadi kenyataan. betapa besar perjuangan untuk dihadapi.

sejak balik dari ziarah mesir dahulu, terasa rindu sesangat nak menjejak kembali langkah langkah yang pernah tersusun. perjalanan 2 minggu yang cukup memenatkan namun penuh dengan langkah langkah gembira mengadun kembali khazanah silam yang penuh misteri. betapa zaman akan sentiasa berubah , waktu akan terus beredar, bumi akan terus berputar pada paksinya. sekuat dan sehebat mana seorang raja itu, pasti akhirnya akan tuduk dan patuh pada kehendak alam yang sudah tidak memerlukan nya lagi untuk meneruskan penerokaan alam ini. betapa kuatnya seseorang itu di puja dan di agungkan, mereka tetap seorang manusia yang biasa macam kita semua. kenangan bersama, makan makan besar, berkejaran di tepian pantai kerang, melawat makam imam syafie, turun bas berkejaran ke wadi arba'in, naik unta walau aku hampir terjatuh, itu semua cukup membuatkan bumi para anbiak menjadi idaman dihati. syukur kepadanYA yang mengizinkan ku untuk berjejak kaki.

Malaysia baru :

bila bercakap soal malaysia, terlalu banya isu nya untuk dirungkaikan. APCO, politik hulu selangor, politik pilihanraya sibu terus mengungkap tanganku untuk menaip laman 2 web dan menerjah sana sini mencari sumber. itulah diri aku. kalau tak melayar berita berita politik dari malaysia memang tak sah. hulu selangor ini boleh la dikatakan satu tempat panas jugak. masakan tidak asalnya kubu kuat barisan nasional zaman berzaman. hanya sekali hari tu lepas pilihanraya 2008 dimenangi oleh PAKATAN RAKYAT. itupun dengan majoriti yang agak tipis. dan kali ini sekali lagi pakatan rakyat melalui zaid ibrahim akan berhempas pulas mempertahankan hulu selangor dari jatuh ke tangan barisan nasional melalui kamalanatahn . itupun amat payah untuk barisan memilih calon selepas umno inginkan calon mereka ditempat yang diwakili mic sejak sekian lama. mic pulak inginknan datuk g palanivel timbalan presiden mic yang bakal dinobatkan selepas samy vellu berhasrat melepaskan jawatan selaku raja masyarakat india selapas 14 bulan akan datang. degil datuk samy nih. dahtu umno plak tak mahu datuk palanivel. after consensus, tercapailah kata putus memilih kamalanathan selaku ketua perhubungan mic untuk menjadi calon dengan datuk palanivel diberi jawatan senator berstatus timbalan menteri. mic menang 3-0 keatas umno. walau apapun politik hulu selangor menarik untuk disaksikan

mens sano in corpre sano...

No comments: