untukmu permataku

Nama saya : Dr Amin Ismail (A.I.):

Pegawai Perubatan UD44, Jabatan Perbidanan dan sakit puan Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu Kelantan

Pegawai Perubatan UD41, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan :)

MBBS (Melaka Manipal Medical College, Manipal University)

saya seorang doktor yang sentiasa mahu ceria

Followers

Thursday, May 7, 2009

suatu kesimpulan dalam roda kehidupan

bilamana aku melihat akan keadaan sahabat sahabat seperjuanganku yang sering mengeluh tentang dugaan yang menimpa diri mereka, timbullah perasaan bersyukur aku terhadap ilahi. masakan tidak, selama aku di india ini belum pernah rasanya aku ditimpa ujian kesihatan yang cukup membuatkan aku tidak dapat menghadiri kelas seperti biasa. sedangkan disana ada sahabt yang terpaksa ambik mc , terpaksa masuk hospital berulang ulang kali, diarrhea, kematian ayah dan terpaksa balik ke malaysia. sedangkan aku, diberi nikmat yang cukup sempurna. bersyukurkah aku gterhadap semua itu? betapa adilnya DIA dalam menetapkan sesuatu. dia memberikan kita suatu kemudharatan semata mata untuk menguji nilaian kita terhadap takdir. kita mampu mengeluh kerana kita hanyalah manusia yang lemah, tapi kita kena yakin disebalik semua yang terjadi pasti ada isi tersirat yang ingin diungkapkan oleh ilahi. hanya kita manusia yng tidak dapat mengerti akan semua yang terjadi.

kita mungkin tidak mampu untuk mendapatkan segala yng kita uingini namun percayalah setiap yang ditakdirkan itu penuh dengan hikmah dan kebijaksanaan.

bak kata sesuatu yang kita inginkan itu mungkin tidak mendatangkan kebaikan pada kita sebenarnya sedangkan sesuatu yng kita benci itu mungkin itulah yang terbaik buat kita. segalanya bernaung di bawah iradah allah subhanahuwataala......

aku yang bernama dr amin

No comments: