untukmu permataku

Nama saya : Dr Amin Ismail (A.I.):

Pegawai Perubatan UD44, Jabatan Perbidanan dan sakit puan Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu Kelantan

Pegawai Perubatan UD41, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan :)

MBBS (Melaka Manipal Medical College, Manipal University)

saya seorang doktor yang sentiasa mahu ceria

Followers

Monday, March 9, 2009

how nice untuk aku tidak mendeletkan kata kata seorang sahabat aku dr adli jihad yang kini sedang belajar di mansourah university, cairo. satu kata kata yang indah yang mampu membuatkan aku cukup tersenyum. masakantidak betapa banyak nikmat yang aku dapat pada hari ini. mampukah aku bersyukur diatas segalanya ataukah aku kufur. betapa suatu yang kita impikan walau sebesar gunung sebenarnya lahir dari satu keinginan dari hati sebesar genggaman. betapa indahnya kata kata ini. pada jihad thanks.....

" Terkadang kita alpa apa yg berada didepan kita..namun setelah ianya hilang pasti kita mencarinya dan terus mencari apa yg hilang..begitu jua apa yg berada ditangan kita...peganglah ia sebelum ianya pergi meninggalkan kita..ketika kita sedang bersedih dan hidup dalam kesusahan,tersenyumlah dan berterima kasih kepada Allah bahawa kita masih hidup....."

"Bergunung manapun harta bukanlah namanya kaya jika miskin budi bahasa" "segagah manapun diri bukanlah namanya pahlawan jika nafsu x dpt ditawan" "secantik manapun nan ayu bukanlah namanya ratu jika buruk tingkah laku" "setinggi manapun darjat bukanlah namanya mulia jika x da iman di dada" " melangit manapun ilmu, bukanlah namanya bijaksana jika x diamal @ diguna" "sealim manapun warak, bukanlah namanya ulamak jika takbur& riak"

e.../ ini my first post since becoming a blogger. huhu. insya allah 2nd yera aku kat mmmc nanti mampu aku gempakkan . nothim is impossible as long as u knoe how to use ur brain....

No comments: