untukmu permataku

Nama saya : Dr Amin Ismail (A.I.):

Pegawai Perubatan UD44, Jabatan Perbidanan dan sakit puan Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu Kelantan

Pegawai Perubatan UD41, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan :)

MBBS (Melaka Manipal Medical College, Manipal University)

saya seorang doktor yang sentiasa mahu ceria

Followers

Saturday, April 16, 2011

diari iman ^_^

Alhamdulillah, nikmat Allah sungguh tidak terhingga. sekejap Allah menguji kita denggan kesulihatn, Dia juga yang memberi kita kelapangan hati dan minda. semalam telah selesai liqa mahabbah anjuran batch 24 untuk adik adik batch 28. seronok nya dapat sama sama membantu dalam menjayakan program yang dirancangkan. penat juga rasa seharian terkejap kejar kesana kemari, namun diakhirnya senyuman terukir diwajah kami semua.


alhamdulillah juga posting obg pun sudah hampir berakhir. banyak pengalaman yang menyeronokkan. melihat seorang ibu sedang bertarung untuk melahirkan ank, mengingatkan kita kepada ibu  ibu yang pernah melahirkan kita semua. betapa sengsaranya. kita sebagai anak bila sudah besar marilah kita pulangkan semula jasa dan pengorbanan ibu dan ayah kepada kita semua. 


berada di operation theatre, melihat operasi caserian section. melihat baby keluar dari abomen, sangat menyayukan hati ini. betapa Allah itu maha mengetahui segala hikmah dan kebijaksanaan.


tidak semua manusia bernasib baik diatas bumi ini. ada juga manusia yang kadanga kadang secara berturutan ditakdirkan Allah menerima dugaan demi dugaan. apa yang mampu kita kongsikan, bersabarlah saudaraku dengan ujian dari Allah. kerana sesungguhnya inilah dunia. ia merupakan penjara untuk seorang muslim dan hadiah untuk mereka yang mencari keseronokan. kerana Allah mahu menyediakan akhirat untuk kita.


rindunya mahu pulang nanti ke malaysia. moga mendapat hadiah istimewa. Insya Allah.


salam sayang untuk semua

2 comments:

azliani ismail said...

mai singgah plop sini b4 balik..hehe

hazwani hamzah said...

hadiah apa yg istimewa tu?