untukmu permataku

Nama saya : Dr Amin Ismail (A.I.): Pegawai Perubatan UD41, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan :)

MBBS (Melaka Manipal Medical College, Manipal University)

saya seorang doktor yang sentiasa mahu ceria

Followers

Saturday, August 22, 2009

Hari pertama Ramadhanku

Alhamdulillah hari ini merupakan hari pertama aku berpuasa di Bumi Manipal.
Walaupun aku sebenarnya agak sedih kerana tidak berkesempatan berterawih di Msjid Manipal kerana tertidur selepas solat magrib
Walaubagaimanapun semalam aku telahpun bersolat hajat bersama kerel 21 selepas 3 hari aku berkemas rumah baru aku sebelum pulang balik bercuti ke Malaysia, berpuasa bersama keluarga tercinta, solat terawih di Masjid Muhammadi, dan beraya bersama keluarga, jauh dari liku liku Manipal ini

tak habis habis lagi sebenarnya aku berkemas ni.
agakla dari 2 hari lepas sebenarnya. walau agak letih takpe aku sebenarnya rasa satu perasaan yang cukup puas. eloklah tu.
penat2 puasa camni dihari pertama ramadhan. walaupun tak meriah sebenarnya sebab semua classmate aku dahpun balik mesia. yang tinggal beberapa orang lagi yang akan memulakan perjalanan diorang ke Utara. selamat jalan la buat korang semua. yang penting jgn tinggalkan puasa korang

petang ni aku akan bergerak ke Bangalore dulu bersama Faiz Mubarak. pagi esok aku akan bertemu dengan Zharif di Bangalore.
aku jangka akan tinggal dIBangaalore selama 2 hari. by 25 aku dan faiz akan bertolak dari airport Bangalore ke Chennai
dari Chennai kami akan transit 2 jam dan terus ke KLIA.
oh lupa plak kami akan naik Jet Airways sebenarnya. bukan taknak naik MAS tapi em entahlah
diorang kata sekarang ni la masa nak tolong government. MAS pun agak tenat jugak. Em. tengoklah
dan penerbangan terakhir aku dari LCCT bersama Air ASIA KE Lapangan terbang Sultan Ismail Petra Kota Bharu Kkelantan.

Insya ALlah moga Ramadhan kali ini akan mengubah diriku menjadi manusia yang lebih baik dan terbaik. itu lah yang aku harapkan.

moga ini bukan lah Ramadhan terakhirku.
selamat tinggal Manipal
aku akan kembali menggem=ngammu dengan genggaman yang cukup erat.
insya allah
dibawah nie gambar rumahku..........















oh lupa plak nak cakap s
selamat beraya kat Manipal buat batch 24 dan batch 25 yang akan datang memulakan sesi pengajian di sini. harapnya korang akan hepi.
nanti kita jumpa la nanti
aku yang berani untuk menulis
dramin

No comments: