untukmu permataku

Nama saya : Dr Amin Ismail (A.I.):

Pegawai Perubatan UD44, Jabatan Perbidanan dan sakit puan Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu Kelantan

Pegawai Perubatan UD41, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan :)

MBBS (Melaka Manipal Medical College, Manipal University)

saya seorang doktor yang sentiasa mahu ceria

Followers

Saturday, August 8, 2009

camar yang terbang bebas

ingin sekali aku untuk bertekad
pada hari ini aku adalah
sebuah camar yang bebas terbang di awangan
tiada ikatan antara manusia yang bisa membuatkan
hati ku hancur dan luluh
mendinding diriku dari mengenal hakikat diriku yang sebenar
aku takkan sekali kali tewas dengan keadaan semasa
dan keadaan itu bakaln menjadikan aku seekor camar yang kuat untuk melawan arus yang tiba
biarlah walau angin badai yang menimpa diri
hakikatnya patah sekalipun sayapku
aku akan terus melun cur , melangkah
menuju sebuah hakikat yang telah DIA
sediakan untukku

aku hanyalah aku sekarang
tiada siapa yang mampu
untuk menghalangku
andaikata aku gugur
aku bersyukur kerana aku
gugur sebagai seorang yang syahid
aku gugur bukan dengan sia sia
aku gugur kerana aku berani berjuang
andaikata Dia membenarkan aku untuk bangkit
aku akan bangkit menentang arus yang tiba
walau onak berduri
walau badai melanda
walau api yang merah
itu semua hanyalah ilusi yang cuba untuk menghalakng perjalanan hidupku

setiap apa yang terjadi itu
tersimpan seribu rahsia
yang jelas biarkan aku terus menjadi camar
yang terus berani , terbang bebas
tanpa ada sekatan

tatkala itu aku akan tersenyum kerana aku bukan lagi terperuk
dalam sebuah penjara cinta
yang hanya dihiasi ilusi ilusi SYAITAN
SEMATA MATA
yang penuh dengan nafsu serakah manusia

aku akan mencari nya tapi berdasarkan wahyu dari Ilahi
tatkala itu aku adalah diriku
yang asal
yang telah disediakan oleh Ilahi padaku
aku akan mencarinya

sehingga itu jadilah aku sicamar yang terus terbang bebas
tanpa tangisan
penuh dengan suka duka warna kehidupan


aku yang sentiasa inging berjuang
kerana Allah tercinta
jatuh bangun umpama kenangan kenangna indah
yang hanya menghiasi perjalanan hidupku ini

aku yang berani melangkah
walau penuh dengan tangisan dah luka luka
hanyalah seumpama gigitan manja
\seorang isteri buat suaminya

dan aku lah yang berani itu
melangkah penuh denagn harapan hanya untuk
memenuhkah jalan dengan pengalman
dan akulah itu
yang bernama dramin

No comments: