untukmu permataku

Nama saya : Dr Amin Ismail (A.I.):

Pegawai Perubatan UD44, Jabatan Perbidanan dan sakit puan Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu Kelantan

Pegawai Perubatan UD41, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan :)

MBBS (Melaka Manipal Medical College, Manipal University)

saya seorang doktor yang sentiasa mahu ceria

Followers

Friday, January 1, 2021

Aku harus tabah

Jalan itu penat, jalan itu jauh, jalan itu berliku. Tapi aku tahu jalanitu menjanjikan seuah harapan. Jalan itu menjanjikan sebuah kedamaian dan ketenangan. izinkan kau melalui jalan itu agar aku juga bisa merasai nikmat seprti mana mereka rasa

Aku sedar aku tidak mampu, aku tidak kuat, aku tidak gigih. Tapi aku ada impian. aku ada pengharapan. bak cerita sarung tarung. Apakah hanya kerana sedikit cubaan, aku harus tewas? apakah kerana sedikit kesangsian yang sengaja dibelai iblis, aku harus pergi? apakah aki harus berpalings etelah segala jalan terbuka untukku?

Tidak. aku hars melangkah, merangkak, menyelam mencari diriku. Aku harus kuat dan tabah mengharungi kehidupan ini.

Aku ada banyak yang mengharap. Aku tidak harus mensia siakan harapan itu

No comments: